Lista zadań to jest to w wielu przypadkach duży błąd. Dlaczego? Jeśli chcemy, żeby taka lista była dobrze zrobiona to musimy wiedzieć, co powinno się na niej znajdować. Wiele osób za listę ,,to-do’’ uważa listę pobożnych życzeń. Od góry do dołu wypełniona jest błahostkami, które tak naprawdę nie powinny się na niej znaleźć. Taka lista musi mieć ręce i nogi. Tylko dzięki temu będzie to dla nas pomocne narzędzie, które pomoże nam dobrze zorganizować czas pracy i poprawi naszą produktywność. Jakieście ciekawi jak ją wykonać? Zaczynamy!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/lista-zadan-do-zrobienia-jak-ja-sporzadzic/ 

Pierwsze kroki w sporządzeniu listy zadań

Zanim rozpoczniesz rozpisywanie listy zadań na kolejny dzień pamiętaj, że Twoja lista musi zostać spersonalizowana do twojego trybu życia i do Twoich potrzeb. Musisz wiedzieć, że listy z poradników czy listy innych osób niekoniecznie będą pasowały do Ciebie. Dlatego najpierw zacznij od wypełnienia kartki zadaniami, które są ważne dla ciebie, dla twojego rozwoju, biznesu, kariery i pasji. Prawdopodobnie zajmie Ci to sporo czasu, a zestaw rzeczy do zrobienia zrobi się długi.

Jak ogarnąć ogromny zestaw zadań?

Kluczowym słowem będzie „Selekcja”, aby w pełni wykorzystać potencjał swojej listy wybierz jedną (maksymalnie trzy) sprawy, które chcesz zrobić dzisiaj (lub jutro, jeśli planujesz wieczorem). Sprawdź, ile czasu zajmie ci wykonanie jednej rzeczy, (lub sprawy), a  następnie dodaj  jeśli zostanie czas do zaplanowania dodaj inne zadania. Ważne w tym wszystkim jest nastawienie, aby mimo panującego nieładu znaleźć czas na realizację zadań, które przyniosą ci wielkie korzyści w przyszłości.

Zablokuj czas na sprawy, które masz do zrobienia

Planujesz zrobić podobne zadania w jednym bloku czasowym. Np. sprawdzasz  pocztę i odpowiadasz w godzinach między 12, a13. Z kolei social media  przeglądasz w godzinach między 15, a 16. Na niektóre sprawy powinno się blokować czas. Blokowanie czasu ma dużo wspólnego z techniką Pomodoro. Pracując w takim trybie również pracujemy nad jedną rzeczą w pełnym skupieniu, a następnie robimy sobie przerwę. W taki sposób pracujemy w najczęściej 25 minutowych blokach czasowych, po których następuje 5 minut odpoczynku. Korzyściami, które płyną z takiego rozwiązania są przede wszystkim

  • mniejszy stres,
  •  mniejsze zmęczenie,
  • większa efektywność,
  • oszczędność czasu,
  •  oszczędzenie energii.

Oczywiście należy pamiętać, że przerwy przy stosowaniu techniki Pomodoro muszą być traktowane poważnie. Oznacza to, że kiedy następuje czas przeznaczony na przerwę powinniśmy bezzwłocznie oderwać się od pracy. Najlepiej jest oderwać się od komputera, jeśli nasza praca odbywa się przy monitorze. Zalecany jest nawet krótki spacer na świeżym powietrzu lub krótka gimnastyka.

Zobacz też: http://www.pointsofview.pl/wiecej-chetnych-na-kredyty-mieszkaniowe-po-pandemii/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here